၁။ အားလံုးေကာင္းတယ္ဆိုတာကိုယ္ေကာင္းမွျဖစ္တာပါ။ ၂။ ကိုယ့္လုပ္ရပ္ကို သူမ်ားအားက်ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ဖို႕ လိုတယ္။ ၃။ က်ဳပ္ေသသြားရင္က်ဳပ္ဘာေတြ လုပ္ခဲ့သလဲဆိုတာ က်ဳပ္ရဲ႕စာအုပ္ေတြက ခင္ဗ်ားတုိ႕ကိုေျပာျပပါလိမ့္မယ္။ ၄။ သိထားတဲ့အခါမွာေက်နပ္ေနရင္ သိထားတာနဲ႕ပဲ ကိစၥၿပီးသြားလိမ့္မယ္။ ၅။ နည္းနည္းေလးမွားတာကို ခႊင့္လႊတ္ခဲ့ရင္ မဟာအမွား ႀကီးျဖစ္သြားလိမ့္မယ္ဆိုတာ ၾကပ္ၾကပ္သတိထား။ ၆။ ဘာပဲကုန္သြား ကုန္သြား၊ က်ဳပ္ဆီမွာ အၿမဲရွိေနတာက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပဲ။ ၇။ ျမင့္ျမတ္ခ်င္ရင္ျမင့္ျမတ္တ့ဲအလုပ္ကိုလုပ္ရပါမယ္။ ၈။ လုပ္မယ္လို႕စိတ္ကူးရဲရင္အဲဒီ့အလုပ္ဟာေအာင္ျမင္ဖို႕ ေသခ်ာသြားၿပီလို႕ က်ဳပ္ယံုၾကည္တယ္။ ၉။ ေမာၿပီဆိုၿပီး သြားမရပ္လိုက္နဲ႕။ ပုိၿပီးေမာသြားလိမ့္မယ္။ ဆက္သာလုပ္။ ေအာင္ျမင္တဲ့အခါ သူ႕ဘာသာသူ အေမာေျပသြားလိမ့္မယ္။ ၁၀။ တန္ဖိုးဆိုတာ သိတဲ့လူအေပၚမွာပဲ တည္တယ္။ မသိတဲ့ လူေတြအတြက္ ဘာမွတန္ဖိုးမရွိဘူး။ ၁၁။ မုန္းတဲ့လူကမခ်စ္တာထက္၊ ခ်စ္တဲ့သူေတြက မမုန္းဖို႕ က်ဳပ္မွာတာ၀န္ရွိတယ္။ ၁၂။ အခြင့္အေရးရယ္၊ အခ်ိန္အခါရယ္၊ ပံ့ပိုးမႈရယ္၊ စိတ္ဆႏၵရယ္မပါဘဲ ဘယ္အလုပ္မွ မေအာင္ျမင္ဘူး။ ၁၃။ ၿပီးၿပီးေရာလုပ္ခဲ့တဲအလုပ္ေတြအားလံုးဟာေနာင္လာေနာက္သားေတြကိုေခ်ာက္တြန္းခဲ့တာပဲျဖစ္တယ္။ ၁၄။ လုပ္ၿပီဆိုကတည္းက သမုိင္းတင္ခ်င္လို႕ပဲ။ ၁၅။ ျမင့္ျမင့္ပ်ံရင္ေတာ့ မ်ားမ်ားေမာမွာပဲ။ မ်ားမ်ားေမာမွလည္း ျမန္ျမန္ေရာက္မယ္။ ၁၆။ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့အလုပ္အေပၚမွာရိုးသားစြာ လိပ္ျပာသန္႕ေနရင္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ မႈစရာမလိုဘူး။ ၁၇။ မေကာင္းဘူးလို႕တစ္သံတည္းမထြက္သေရြ႕ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ ေကာင္းေနတယ္လို႕ က်ဳပ္ယူဆထားတယ္။ ၁၈။ လုပ္ခ်င္သေလာက္ မလုပ္ႏိုင္ေသးရင္ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ထားမွာပဲ။ ၁၉။ ရန္သူတစ္ေယာက္ထက္၊ ပတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းေနတဲ့မိတ္ေဆြတုေတြကုိ က်ဳပ္ကပုိေၾကာက္တယ္။ ၂၀။ လုပ္ၾကည့္လို႕မွားသြားရင္ ၀မ္းသာေပေတာ့။ ၂၁။ ႏႈိက္သေလာက္ရတာ ပညာပါပဲ။ ၂၂။ ဘယ္ကိစၥကိုမဆို ပီပီျပင္ျပင္ မတီထြင္ႏိုင္ရင္ ရယ္ခ်င္စရာျဖစ္သြားမွာ။ ၂၃။ သူမ်ားလုပ္ျပတာေတြကို အားရစရာမလိုဘူး။ အားက်ဖို႕ပဲလိုတယ္။ ကိုယ္တိုင္လုပ္ႏိုင္ဖို႕လိုတယ္။ ၂၄။ လုပ္ခဲ့တာေတြအေပၚမွာ ယစ္မူးမေနဘူး။လုပ္ခ်င္တာေတြအေပၚမွာ စိတ္ကူးမယဥ္ဘူး။ လုပ္ေနတာေတြအေပၚမွာဘဲ ေက်နပ္တယ္။ ၂၅။ တစ္ေလာကလံုးမွာ လုံၿခံဳတဲ့ေနရာဟာ စိတ္ထဲမွာပဲဲရွိတယ္။ ၂၆။ ကိုယ္ဘာလုပ္ေနသလဲဆိုတာ သူမ်ားသိဖို႕မလိုဘူး။ ကုိယ္သိဖို႕ပဲလုိတယ္။ ၂၇။ မ်က္စိကန္းတာအေရးမႀကီးဘူး၊ စိတ္ဓါတ္မကန္း ဖို႕အေရးႀကီးတယ္။ ၂၈။ လက္ခုပ္တီးတိုင္း ကိုယ့္ကိုအားေပးတယ္မထင္ နဲ႕၊ ကုိယ့္ကိုေတာထုတ္တာလဲျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ၂၉။ ပညာလိုခ်င္ရင္ မာနထား၊ ပညာေပးခ်င္ရင္ မာနခ်၊ ဒါမွပညာရွင္ျဖစ္တယ္။ ၃၀။ ၀ိုင္းေျမွာက္တိုင္း ေျမွာက္သြားရင္ ေပါက္သြားမွာ လဲ သတိထားဦး။ ၃၁။ ႀကိဳက္ေနတယ္ ဆိုတာ အားလံုးေကာင္းေနလို႕ ဆိုၿပီးမထင္နဲ႕။ သူ႕အတြက္ ႀကိဳက္တာလား၊ ကုိယ့္အတြက္ ႀကိဳက္တာလား၊ စဥ္းစားၾကည့္။ ၃၂။ ကုိက္မယ့္အလုပ္ထက္ ႀကိဳက္တဲ့အလုပ္ကုိလုပ္ ရတာ က်ဳပ္ပိုေပ်ာ္တယ္။ ၃၃။ လုပ္ႏိုင္သေလာက္ကိုပဲေျပာ၊ ေျပာသေလာက္မ လုပ္ႏိုင္ရင္ ကြယ္ရာမွာ ရယ္စရာျဖစ္ေနမယ္။ ၃၄။ လမ္းျမင္တာနဲ႕ ပန္း၀င္ၿပီလို႕မထင္နဲ႕၊ အေ၀းႀကီး လိုေသးတယ္။ဆက္သာေျပး၊ အခ်ိန္တန္ေရာက္ သြားလိမ့္မယ္။ ၃၅။ ေငြတစ္မတ္နဲ႕ ငါးၾကင္းေခါင္းကို လိုခ်င္လို႕မရပါ။ တန္ဖိုးႀကီးႀကီးေပးခဲ့မွ တန္ဖိုးရွိတာေတြ အားလံုး ရမယ္လို႕ က်ဳပ္ခံယူတယ္။ ၃၆။ ထီးလိုေနမလား၊ ဘိနပ္လိုေနမလား၊ လြယ္အိတ္ လိုလိုက္မလား၊ ကုိယ့္အေျခအေနကို ျပတ္ျပတ္ သားသား ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႕လိုတယ္။ ၃၇။ လမ္းသစ္ထြင္ရင္ ဆူးနင္းမိမွာဘဲ။ ဆူးေၾကာက္ ၿပီးဒူးေထာက္မိခဲ့ရင္မူးေနာက္ၿပီးလဲသြားလိမ့္မယ္ ၃၈။ စိတ္မကုန္မခ်င္းလုပ္လို႕ ေကာင္းေနတဲ့ အလုပ္ ေတြဟာ စိတ္ကုန္သြားတာနဲ႕ရပ္သြားမွာပဲ။ ၃၉။ အရိုးစူးတယ္ဆိုတာငါးစားလို႕။ အမွားမ်ားတယ္ ဆိုတာအလုပ္လုပ္လို႕။ အဲဒါဘာျဖစ္သလဲ။ မွားစမ္းပါေစ။ ၄၀။ တမာရြက္ခါးတာ၊ သၾကားခ်ိဳတာ၊ ငရုတ္သီး စပ္တာ၊ ေရွာက္သီးခ်ဥ္တာ သူတို႕အလုပ္ သူတို႕လုပ္တာမို႕ က်ဳပ္ဂုဏ္ယူပါတယ္။ ၄၁။ အခ်ိန္ကိုကိုယ္ကေစာင့္ရတာ၊ အခ်ိန္ကကုိယ့္ကို ဘယ္ေတာ့မွမေစာင့္ဘူး၊ အဲဒါသိပ္မတရားဘူး။ ၄၂။ ကႀကီးကို ပက္လက္လွန္မၾကည့္နဲ႕၊ ကပက္လက္ ေတာ့ျဖစ္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ယပလက္ပဲျဖစ္သြားမွာ။ ၄၃။ ပညာေတာ္တယ္ဆိုတာ ပညာရွာေတာ္ေတာ့လို႕ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဆက္ႀကိဳးစားဖို႕ သတိေပး ေနတာ။ ၄၄။ စိန္ေခၚတယ္ဆိုတာ အႏိုင္ရေရးအတြက္မဟုတ္ဘူး၊ အရံႈးမေပးဘူးဆိုတာသိဖို႕အတြက္ပဲ။ ၄၅။ စာသာေကာင္းပါေစ၊ ဘာလာေတာင္းစရာရွိပါ့မလဲ၊ အားလံုးျပည့္စံုေနလိမ့္မယ္။ ၄၆။ က်ဳပ္ေရးတဲ့စာဟာက်ဳပ္ဖတ္ဖို႕မဟုတ္ဘူး။အားလံုးဖတ္ဖို႕။ အားလံုးနဲ႕တန္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။ ၄၇။ ညာစရာရွိလုိ႕ျပင္တာကုိ ပညာရွိလို႕ေခၚတယ္တဲ့။ ဟုတ္လဲဟုတ္ပဲနဲ႕။ ၄၈။ ေနာက္ဆံုးစကၠန္႕အထိပညာရပ္အေပၚမွာရပ္တည္ႏိုင္ျခင္းဟာေယာက်ာ္းေကာင္းရဲ႕စိတ္ဓါတ္ပါပဲ။ ၄၉။ ပညာရပ္တစ္ခုကိုမမွန္ဘူးဆိုတာ သိေနရဲ႕သားနဲ႕ မွန္ပါတယ္လို႕ လက္ခံေနရတာေလာက္ ခံျပင္းစရာေကာင္းတာမရွိဘူး။ ၅၀။ ဂုဏ္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားတာထက္ ရွိတဲ့ဂုဏ္ကုိ ထိန္းသိမ္းရတာ ပိုခက္တယ္။ ၅၁။ သူမ်ားလုပ္လို႕ျဖစ္တာကို ၀မ္းသာႏိုင္တဲ့လူဟာ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္တယ္။ ၅၂။ တန္ဖိုးဆိုတာေပးတဲ့လူအေပၚမူတည္တတ္တယ္။ ၅၃။ ေအာင္ျမင္မႈရဲ႕ေအာက္ကို ငံု႕ၾကည့္ပါ။ ဆူးေညွာင့္ ခလုတ္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ အသီးစားခ်င္ရင္ေတာ့ သစ္ပင္ စုိက္ရမွာပဲ။ ဒါမွ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ စားရမွာေပါ့။ ၅၄။ ယံုၾကည္တယ္ဆိုတာတစ္ေယာက္ကတစ္ေယာက္ကိုယံုရင္ၾကည္တာပဲ။မယံုရင္မၾကည္ဘူး။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ၅၅။ ေခါင္းမာတာကို အထင္မႀကီးဘူး။ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာတာကိုပဲ က်ဳပ္ကေလးစားတာ။ ၅၆။ လုပ္ျပႏိုင္တာအားလံုးဟာ သတိၱေတြျဖစ္တယ္။ ၅၇။ စိတ္ကူးေတြဟာပန္းတိုင္ေရာက္ဖို႕ပထမေျခလွမ္းျဖစ္တယ္။ ၅၈။ ပညာဆိုတာ သိတဲ့သူေတြအတြက္သာ အသံုးက်တာ။ မသိတဲ့သူေတြအတြက္ ဘာမွအသံုးမက်ဘူး။ ၅၉။ ကိုယ့္ဘာသာကုိယ္ ဘာလုပ္ေနသလဲဆိုတာ မွန္မွန္ကန္ကန္သိရင္ လူေတာ္ျဖစ္ၿပီ။ ၆၀။ သိေနတဲ့ပညာကို မလိုခ်င္ဘူး၊ ရွိတဲ့ပညာကိုပဲလိုခ်င္တယ္။ ဒါမွအသံုးက်တာ။ ၆၁။ မနာလိုမျဖစ္နဲ႕၊ လုပ္တဲ့လူဟာေနရာရမွာပဲ။ ၆၂။ အသက္ရွင္ၿပီး အသိေသေနတဲ့သူမျဖစ္ရေအာင္ ႀကိဳးစားတာဟာ က်ဳပ္ရဲ႕အလုပ္ပဲ။ ၆၃။ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ေျပာေနတာထက္၊ လုပ္ၿပီးမေျပာတဲ့သူကို က်ဳပ္ေလးစားတယ္။ ၆၄။ ဆရာမတူတာနဲ႕၊ အေတြးမတူတာနဲ႕၊ အျပစ္ရွာတတ္တဲ့ပညာရွိဟာ ပညာမဲ့တဲ့သူသာျဖစ္တယ္။ ၆၅။ ေနာက္မပင္ပန္းခ်င္ရင္ အခုပင္ပန္းတဲ့အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ပါ။ ၆၆။ ပညာမွာအရႈံးမရွိဘူး၊ဆက္မလုပ္ရင္သာကုိယ္ကရႈံးတာ။ ၆၇။ ဦးေႏွာက္က သိလုိ႕မရဘူး၊ ႏွလံုးသားကသိမွ သိတယ္လို႕ေခၚတာ။ ၆၈။ ပညာဆိုတာ အရိပ္လိုပဲ၊ ခင္ဗ်ားသြားရင္ သူကလိုက္မယ္။ ခင္ဗ်ားရပ္ရင္ သူကရပ္တယ္။ ၆၉။ မႏိုင္မယ့္အလုပ္ကို အရင္စမလုပ္နဲ႕။ လုပ္ႏိုင္တဲ့အလုပ္ကုိပဲစၿပီးလုပ္။မႏိုင္မယ့္အလုပ္ကိုဆက္လုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္။ ၇၀။ အေျပာလြယ္ေပမယ့္ အလြယ္မေျပာပါနဲ႕။ ၇၁။ က်ဳပ္ေသသြားခဲ့ရင္ က်ဳပ္၀ိဥာဥ္ေလးဟာ ေဗဒင္ပညာနဲ႕အတူ ခင္ဗ်ားဆီ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။

0 comments

အရိုး အရြက္က အဆံုးအျဖတ္ေပးတဲ့ သီးႏွံအဆံအႏွစ္မ်ား

Published on Tuesday, January 15, 2013 in


လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္အသြင္အျပင္ကုိ ျမင္ ရရံုနဲ႕ ဒီလူဟာ ဘာအလုပ္မ်ိဳးနဲ႕ အသက္ေမြးမႈျပဳ ေနသူျဖစ္မယ္ဆိုတာကုိ အတိအက်ေျပာႏိုင္ဖို႕        မလြယ္ေပမယ့္ ဘယ္လိုအလုပ္မ်ိဳးနဲ႕ေတာ့ ေလ်ာ္ ကန္မယ္ဆုိတာကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
          လူတစ္ေယာက္ရဲ႕လက္ကုိ ၾကည့္လုိက္လုိ႕ ဒီလူရဲ႕လက္ေခ်ာင္းမ်ားရဲ႕ ဒုတိယအဆစ္ေတြဟာ ႀကီးထြားေနၿပီး လက္မဟာလဲ သန္မာေနရင္ ဒီလူ ဟာသခ်ၤာေတာ္သူ သခ်ၤာကို စိတ္၀င္စားသူ ျဖစ္ပါ မယ္။ ေက်ာင္းသားဆိုရင္လဲ သခ်ၤာတြက္ေနရရင္ ေပ်ာ္ေနတတ္တ့ဲ ဥာဥ္မ်ိဳးရွိပါမယ္။
          တကယ္လို႕ ဒီေက်ာင္းသားကေလးဟာ ႀကီး ျပင္းလာတဲ့တစ္ေန႕ရတဲ့ ဘြဲ႕ကလဲ စာရင္းအင္းနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ဘြဲ႕ျဖစ္ရင္ သူဟာစာရင္းအင္းကုိင္ရတဲ့အလုပ္ ကုိဦးစားေပးေရြးခ်ယ္သူျဖစ္ဖို႕မ်ားပါတယ္။
          တစ္ခ်ိဳ႕ကေလးသူငယ္ေတြကို ေတြ႕ဖူးၾကပါ လိမ့္မယ္၊ အရြယ္နဲ႕မလိုက္ေအာင္ စကားတတ္ၿပီး ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဆင္ေျခတက္ရမွ ေက်နပ္ ေလ့ရွိပါတယ္။ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ အခါက်ေတာ့လဲ   ေရွ႕ေနေရွ႕ရပ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတြက္ ဥပေဒပညာကုိ       မတတ္တတ္ေအာင္ သင္ယူေလ့ရွိၾကပါတယ္။
          ပညာသင္ခ်ိန္မွာ ဥပေဒဘဲြ႕ကိုတုိက္ရိုက္မရခဲ့ တဲ့တိုင္ ဘြဲ႕ရၿပီးတဲ့ေနာက္ အထက္တန္းေရွ႕ေန စာေမးပြဲေလးေလာက္ေတာ့ ေအာင္ေအာင္ေျဖလိုက္ ေလ့ရွိပါတယ္။
          တကယ္လို႕မ်ား ဒီကေလးရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ကုိ လကၡဏာပညာ တတ္ကၽြမ္းတဲ့လူက စစ္ေဆးခြင့္ရ မယ္ဆိုရင္ ခုလိုထူးျခားတဲ့အမွတ္လကၡဏာေတြ၊ လက္ပံုစံေတြလို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
          ဒီလူရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ေပၚက ၿဂိဳဟ္ခံုေတြကို ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳး ရွိေနၾကတဲ့ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္ခံုနဲ႕ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္ခံုေတြကို ေတြ႕ရ မွာျဖစ္ပါတယ္။
          ဒီလူရဲ႕ လက္သန္းကုိ အကဲခတ္လိုက္တဲ့အခါ ပထမအဆစ္ဟာ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားကေလး ျဖစ္ေန ပါလိမ့္မယ္၊ တစ္ခါ လက္မကုိ ၾကည့္လုိက္ျပန္ရင္လဲ ဒုတိယအဆစ္ဟာ ျဗက္က်ယ္ၿပီး ရွည္လ်ားေနပါလိမ့္ မယ္။
          ဆက္လက္ၿပီး လက္ဖ၀ါးျပင္ေပၚက အဓိက လမ္းေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ကံလမ္းေၾကာင္း၊ ဦးေခါင္းလမ္းေၾကာင္းနဲ႕ ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းေၾကာင္း ေတြဟာ အေနအထားေတြ ေကာင္းၿပီးထင္ထင္ ရွားရွားရွိေနၾကပါမယ္။
          ၾကာသေပးၿဂိဳဟ္ခံုေပၚမွာ မားမားမတ္မတ္ ႀကီးရပ္ေနတဲ့ လက္ညႈိး(ၾကာသပေတးလက္ေခ်ာင္း) ကိုၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာလဲ အခ်ိဳးက်နေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
          ဆရာ၀န္ပဲ၊ ႀကိဳးစားရင္ျဖစ္မွာေပါ့၊ ဆရာ၀န္ ျဖစ္မယ့္လက္ရယ္လို႕ ရွိေသးသလားလို႕ ေမးရင္ရွိ ပါတယ္လို႕ပဲေျဖရပါလိမ့္မယ္။ သူ႕ရူပနဲ႕သူ႕အလုပ္ ဆိုတဲ့စကားရွိတယ္မဟုတ္ပါလား။
          အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ရမယ့္ ရုပ္ဆင္းအဂၤါမ်ိဳးနဲ႕ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေဆးပညာကုိ ဆံုးခန္းတိုင္တတ္ ေျမာက္ၿပီး ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္မျဖစ္လာမွာ ေသ ခ်ာပါတယ္။
          ဒါကစကားပလႅင္ပါ၊ တကယ္လို႕ ဆရာ၀န္ တစ္ဦးရဲ႕လက္ဖ၀ါးကို ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးခြင့္ ရခဲ့ရင္ ဆရာ၀န္ျဖစ္တဲ့လူရဲ႕ လကၡဏာအမွတ္အသား ေတြ၊ လမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႕ လက္ရဲ႕အသြင္သ႑ာန္ ေတြဟာ ဒီလိုပါလားဆိုတဲ့ အသိကိုရလာမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။
          ကဲ..ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္မွာ ရွိေနတတ္တဲ့ အမွတ္လကၡဏာကေလးေတြကုိ ၾကည့္ၾကရေအာင္။
          ေအာင္ျမင္ေရးလမ္းေၾကာင္းဟာ အေတာ့္ကုိ ထင္ထင္ရွားရွားကေလးရွိပါမယ္။ ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္ခံုကုိ ေလ့လာၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ အထက္ေအာက္မို႕မို႕ ေမာက္ေမာက္ကေလး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
          လက္ေခ်ာင္းမ်ားဟာ ေကြးေကာက္တဲ့အသြင္ မ်ိဳးရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ လက္ေခ်ာင္းထိပ္ပိုင္းဟာ မသိမသာ၀ုိင္းၿပီး ေအာက္ဘက္ကုိ ရွဴးေနပါမယ္။
          လက္ဖ၀ါးျပင္ရဲ႕ အေနအထားကို အကဲခတ္ လိုက္တဲ့အခါ လက္ေခ်ာင္းရင္းဘက္မွာ ကားေန မယ္။ ၿပီးေတာ့လက္ေကာက္၀တ္ဘက္ကုိ ရွဴးသြားပါ မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လက္ေတြက်ေတာ့ လက္ေကာက္၀တ္ ၀ိုင္းကားၿပီး လက္ေခ်ာင္းေတြဘက္ကုိ ရွဴးသြားေလ့ ရွိပါတယ္။
          လက္ဖ၀ါးျပင္ဟာ တစ္ခါတစ္ရံမာေၾကာၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္းနဲ႕ ေခ်ာမြတ္ေနပါ တယ္။ ဒါကိုလႈပ္ရွားလက္လို႕ သတ္မွတ္ပါတယ္။
ထက္ျမက္လက္လုိ႕လဲေခၚပါတယ္။
          ဆရာ၀န္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ တစ္ခါသာမာန္ ဆရာ၀န္နဲ႕ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ ခြဲျခားဖို႕လုိပါမယ္။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ရဲ႕ လက္ေခ်ာင္း မ်ားဟာ သိသိသာသာရွည္လ်ားေနသလုိ လက္ဆစ္ မ်ားဟာလဲ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ကေလး ရွိေနတတ္ၾကလုိ႕ ပါပဲ။
          ေဆးဘက္ဆုိင္ရာဆရာ၀န္နဲ႕ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးမွာ တူညီတဲ့အခ်က္ကေတာ့ တနလၤာ ၿဂိဳဟ္ခံု(လက္သန္းေအာက္ တည့္တည့္ လက္ဖမိုးေန ရာ)ျပည့္ျပည့္ၿဖိဳးၿဖိဳး  ရွိေနၾကျခင္းပါပဲ။
          ဆရာ၀န္ဆိုတာ လူ႕အက်ိဳးေဆာင္ပုဂၢိဳလ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ၀န္ျဖစ္တဲ့လူေတြဟာ ငယ္စဥ္ အခ်ိန္ကတည္းက လူေတြကိုဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ ညင္သာၾကင္နာၿပီး တတ္ႏိုင္တဲ့ အကူအညီေပးေလ့ ရွိၾကပါတယ္။
          တစ္ခ်ိဳ႕လူငယ္ေတြဟာ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်း ကေလးဘ၀ကတည္းက တီးတယ္၊ မႈတ္တယ္၊ ဆုိ တယ္၊ ကတယ္နဲ႕ ဂီတအႏုပညာကုိ အထူး၀ါသနာ ႀကီးတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အတီး၊ အမႈတ္စ တ့ဲပညာရပ္ေတြကို သင္ယူေလ့လာရင္း ဂီတ ပညာရွင္ဘ၀ကို ေရာက္ၾကရပါတယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕လဲ စႏၵရားတီးရာမွာ အထူးကၽြမ္းက်င္ၿပီး ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတြ ျဖစ္လာၾကရပါတယ္။
          တိတိက်က်ေျပာရရင္ သူတုိ႕ဟာ ႀကိဳးတပ္ တူရိယာကုိ တီးခတ္တဲ့ေနရာမွာ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္ က်င္ရွိတတ္ၾကပါတယ္။
          ဒီလိုဂီတပညာရွင္ေတြရဲ႕လက္ေခ်ာင္းမ်ားဟာ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားကေလးရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႕ရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ကုိျဖန္႕ၿပီး ၾကည့္ရင္ ၿဂိဳဟ္ခံု ေတြထဲက စေနၿဂိဳဟ္ခံုဟာ အထူးဖြံ႕ၿဖိဳးေနတာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႕ရဲ႕လက္ခလယ္ကို သတိထားၿပီးၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာလဲ သာမန္ထက္ ရွည္လ်ားလ်ားကေလးရွိေနတတ္ပါတယ္။
          ဂီတပညာရွင္ေတြအနက္ ဂီတစာဆို (သီခ်င္း ေရးသူ)မ်ားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာလဲ အေရးပါလွပါ တယ္။ တကယ္လုိ႕ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ဂီတစာဆို      တစ္ဦးရဲ႕လက္ကုိ လကၡဏာ ပညာမ်က္စိနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ သူတို႕ရဲ႕လက္ဖ၀ါး ျပင္ေပၚကတနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ခံု(လက္သူၾကြယ္ေျခရင္း ေနရာ)နဲ႕ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ခံု
(လက္မေအာက္ေနရာ) ေတြဟာ အထူးတလည္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရ မွာပါပဲ။
          သူတုိ႕ရဲ႕လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြဟာ ေလး ေဒါင့္အသြင္သ႑ာန္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဖုထစ္လက္အမ်ိဳး အစားျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါမယ္။
          ဂီတပညာရွင္ေတြရဲ႕စာရင္းထဲမွာ ထည့္လုိ႕ရ တ့ဲအဆိုေတာ္မ်ားရဲ႕လက္ကို တစ္ဖန္ေလ့လာၾကည့္ ၾကပါဦးစို႕။
          တကယ္လုိ႕မ်ား အဆိုေတာ္တစ္ဦးရဲ႕ လက္ ကုိစစ္ေဆးခြင့္ ရမယ္ဆုိယင္ သူ႕ရဲ႕လက္ေခ်ာင္း ကေလးမ်ားဟာ ေခ်ာေမာေျပျပစ္မႈနဲ႕ မေျပျပစ္မႈ ႏွစ္ရပ္ေရာေႏွာေနတဲ့အေျခအေနကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါ တယ္။ သူတုိ႕ရဲ႕ ၿဂိဳဟ္ခံုအားလံုးဟာ မုိ႕မို႕ေမာက္ ေမာက္ရွိေနၾကတဲ့အျပင္ ၿဂိဳဟ္ခံုအားလံုးထဲမွာ       ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ခံုဟာ ႀကီးႀကီးမားမား က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႕ ရွိေနပါလိမ့္မယ္။
          သူတုိ႕ရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ကုိ ထိေတြ႕ၾကည့္ခဲ့ရင္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ႏူးႏူးညံ့ညံ့ရွိေနၾကတာကိုလဲ ခံစားရပါမယ္။
          ဒီလုိလကၡဏာရွင္ေတြဟာ ကေလးဘ၀ ကတည္းက ကစားရင္အတီးအမႈတ္၊ အကအခုန္ကုိ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ၿပီး ကစားေလ့ရွိတာကို မွတ္တမ္း တင္ေဖာ္ျပရမွာပါပဲ။
          ေနာင္ႀကီးျပင္းလာတဲ့အခါမွာလဲ ဂီတပညာနဲ႕ ပဲရပ္တည္တာကိုေတြ႕ရပါမယ္။
          ခု-ေနာက္ဆံုး စာေပနဲ႕အသက္ေမြးတဲ့စာေပ ပညာရွင္ရဲ႕လက္မ်ိဳးဆိုတာ ဘယ္ပံုဘယ္နည္းရွိတတ္ တယ္ဆိုတာကုိ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါမယ္။
          ေရွးေခတ္အခါကေတာ့ စာေပဆိုတာ ပ်ိဳ႕၊ ကဗ်ာ၊ လကၤာေလာက္ပဲ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားပါ တယ္၊ ခုအခ်ိန္မွာေတာ့ စာေပဆိုတဲ့ေနရာမွာ ရုပ္ရွင္ ဇာတ္ညႊန္းေရးတဲ့အလုပ္၊ ရုပ္ျပဇာတ္လမ္းေရးေပးတဲ့ အလုပ္ေတြကပါ တိုးခ်ဲ႕ၿပီး ၀င္လာတဲ့အတြက္ အေတာ့္ကုိက်ယ္၀န္းေနပါၿပီ။
          ဒါေပမယ့္ စာေပလုပ္ငန္းထဲမွာပဲ အႀကံဳး၀င္ ေနတဲ့အတြက္ စာေပပညာရွင္ေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္ တဲ့လက္အေနအထားကုိပဲ အဓိကထား ေလ့လာရ မွာျဖစ္ပါတယ္။
          စာေပပညာရွင္ရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ကုိ ေလ့လာ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ တနလၤာၿဂိဳဟ္ခံု(လက္သန္း ေအာက္တည့္တည့္၊ လက္ဖ၀ါးေစာင္းေနရာ)ဟာ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းကေလး ရွိေနတတ္ပါတယ္။
          ဦးေခါင္းလမ္းေၾကာင္း(ဥာဏ္လမ္းေၾကာင္း)ဟာ တနလၤာၿဂိဳဟ္ခံုဘက္ကုိ ေရာက္ေနေလ့ရွိပါ တယ္၊ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြကို သတိထားၿပီး ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ လွလွပပနဲ႕ အဖ်ားရွဴးၿပီး ေခ်ာ ေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ရွိေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ သူတုိ႕ရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ေပၚက ၿဂိဳဟ္ခံုေတြကုိ ေလ့ လာၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္ခံု(လက္ ညႈိးေအာက္ေျခေနရာ)နဲ႕ တနလၤာၿဂိဳဟ္ခံုတို႕ဟာ မုိ႕မို႕ေမာက္ေမာက္ကေလး ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။
          သူတုိ႕ရဲ႕လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြကုိ သတိ ထားၿပီးအကဲခတ္လုိက္ရင္ေတာ့ လက္သူၾကြယ္ဟာ ရွည္ရွည္လ်ားလ်ားကေလးရွိမယ္။ လက္သူၾကြယ္ရဲ႕ ထိပ္ဟာ ေလးေဒါင့္အသြင္ကို ေဆာင္ေနပါမယ္။
          လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြရဲ႕ဒုတိယလက္ဆစ္ ပိုင္းဟာ ဖုထစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ (၀ါ) ဒုတိယလက္ဆစ္ႀကီးတယ္လို႕ ဆိုရပါမယ္၊ စာေပ ပညာရွင္ဆိုတဲ့အထဲမွာ စာေပေ၀ဖန္သူ ပညာရွင္က လဲအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူရဲ႕လကၡဏာကိုပါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
          တကယ္လို႕ စာေပေ၀ဖန္သူရဲ႕ လက္ကို     ေလ့လာခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ သူရဲ႕လက္ဖ၀ါးျပင္ေပၚက ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္ခံု(လက္သန္းေအာက္ေျခေနရာ)ဟာ သိ သိသာသာမို႕ေမာက္ၿပီး ထင္ရွားေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
          လက္ေခ်ာင္းမ်ားရဲ႕ ဒုတိယအဆစ္မ်ား ဖုထစ္ ေနၾကပါလိမ့္မယ္၊ အခုတင္ျပခဲ့တဲ့ စာေပပညာရွင္ ေတြဟာ ေတာက္အံ့ဆဲဆဲ အလွ်ံတရဲရဲဆိုသလုိ ငယ္ စဥ္ဘ၀ကတည္းက စာေပ၀ါသနာႀကီးခဲ့သူေတြျဖစ္ ၿပီးစာေပနယ္မွာ နာမည္တစ္လံုးရေအာင္ အထူး     တလည္ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသူေတြလဲျဖစ္ပါတယ္။

Spread The Love, Share Our Article

Related Posts

No Response to "အရိုး အရြက္က အဆံုးအျဖတ္ေပးတဲ့ သီးႏွံအဆံအႏွစ္မ်ား"

Add Your Comment